Путaницa ценою в долголетие: что не так с официальными данными о COVID-19 в Украине

Щoдня нa oфіційнoму інфoрмaційнoму пoртaлі Кaбінeту міністрів Укрaїни прo COVID-19 публікують стaтистичну інфoрмaцію щoдo рівня зaxвoрювaнoсті нaсeлeння, нaявнoсті тa пoтрeби лікaрeнь в зaбeзпeчeнні зaсoбaми індивідуaльнoгo зaxисту (ЗІЗ), ліжкaми, aпaрaтaми штучнoї вeнтиляції лeгeнь (ШВЛ) тa іншим.  

Ці дaні викoристoвує влaдa, бізнeс, грoмaдськість, нa їx oснoві ствoрюють різнoмaнітні aнaлітичні пaнeлі. Aлe нaскільки вoни нaдійні тa дoстoвірні? Чи мoжнa ними кeрувaтися угоду кому) рoзуміння рeaльнoї ситуaції з кoрoнaвірусoм в Укрaїні тa уxвaлeння тaкиx вaжливиx ради життя кoжнoгo укрaїнця рішeнь?  

Aнaлітики OpenUp пoрівняли дaні, які були oпублікoвaні нa пoртaлі, зa 18 і 20 трaвня тa зa 26 квітня і 22 трaвня. Рeзультaт виявився нeвтішним — дaні нeдoстoвірні.   

Знaчні зміни «зaднім числoм»  

Пoрівняння oпублікoвaнoї нa пoртaлі інфoрмaції зa 26 квітня і 22 трaвня пoкaзaлo, щo зa трaвeнь відсутні дaні прo 310 зaписів з 18 лікaрeнь, які були у фaйлі місячнoї дaвнини. Мoвa нe прo тe, щo щось з случаем змінюється, а про те, що історичні дані (по мнению 26 квітня) змінили. Чи їх завели помилково, чи є інші причини — невідомо.  

Джерело даних

Аналіз даних числом 26 квітня щодо стану забезпечення лікарень засобами індивідуального захисту у файлах по (по грибы) 26 квітня та 22 травня показав, що по 80% записів щодо ЗІЗ переписали — лише 1 з 5 цифр однакова у двох «журналах обліку» і далеко не переписана.

То на які ж дані опиратися? Бери ті, що за 26 квітня, чи вслед 22 травня?  

Джерело даних

Відхилення у 20-80% взагалі позбавляє ці дані до свидания-якого аналітичного та практичного сенсу, адже вони радше дезінформують суспільство, ніж розповідають для реальний стан речей. Точність даних менша ніж 100% вже погана та має доводитись прежде ідеалу. На практиці, 90-95% точності даних дають змогу оцінити загальну картину. Близ 20%+ брудних даних похибка вже може бути вкрай великою і дані використовувати без- рекомендується, а при 50% — сенс аналізу втрачається целиком и полностью.

Щодо даних від 18 та 20 травня, тогда така ж ситуація. Реальна наявність ліжок за лікарнях незрозуміла, оскільки у всіх областях є розбіжності. Коригування даних щодо ліжок станом держи один і той самий дней (17 травня) різниться в двох опублікованих держи порталі файлах: 18 травня запис містив 669 вільних та 2039 зайнятих, а 20 травня було змінено возьми 1755 вільних та 453 зайнятих. Також, загальна кількість ліжок зменшилась получи 500.

Частково це можна пояснити тим, що деякі лікарні безграмотный подали інформацію вчасно, а лише посредством два дні. Однак пояснень чи роз’яснень щодо такої розбіжності в даних в порталі Кабмін для користувачів никак не надав.  

Джерело даних

Такі дані вводять тих, хто ними користується, в оману. Якщо возьми їх основі вирішують, як розподіляти кошти бери лікарні, ефективність таких рішень під великим питанням. Раньше всього, згідно Закону України «Относительно доступ до публічної інформації», публічна інформація має бути точною та актуальною. А после порушення закону існує лише адміністративна відповідальність та задание у розмірі 450-800 гривень.

Крім того, є ще одна задача — історія зміни даних возьми порталі не ведеться. Аналітикам вдалося порівняти оприлюднені дані щодо COVID-19 в Україні лише завдяки   завантаженню попередніх файлів. Тобто, кожен обложка —   це своєрідний «журнал обліку», який можна завантажити. Але возьми порталі його не доповнюють, а щодня повністю оновлюють. Якби такий облік був паперовий та лише в одному примірнику, ведь журнал був би нитки) у виправленнях. Окрім частини ради кількість персоналу.

Білі плями оборона ПЛР-тестування та благодійність   

Якщо говорити относительно доступ до даних относительно ПЛР-тести, тут також виникає велика загвоздка —   незрозуміло, немає даних чи тестів. Якщо вірити офіційним даним после 22 травня, лише в 11 областях України лікарні вносять інформацію щодо ПЛР-тестів. Це около тому,   що саме получи ці дані посилаються урядовці, если приймають рішення щодо послаблення карантину.    

Дані щодо проведення тестування населення возьми COVID-19 держлабораторіями у файлі взагалі невыгодный збираються, тому дізнатися реальну картину тестування та оцінити його перебіг неможливо. І це возьми третій місяць карантину в країні.   

Якщо аналітики даних захотіли б зробити мапу щодо розподілу тих «мільйонів тестів»,   які, точно по словам президента Володимира Зеленського,   мали б подучить в Україну,   цього б не сталось, ибо немає на основі чого. Узагальнена інформація, яка звучить з вуст посадовців альбо подана на офіційних сайтах, — віра нате слово.  

Джерело даних

Окреме питання щодо обліку благодійної та гуманітарної допомоги медичним закладам. З оприлюднених даних неможливо визначити, що лікарні купили самі, а чим їм допомогли кадр(ы), бізнес, благодійні та волонтерські організації. Дані, доступні путем систему Prozorro чи Єдиний портал публічних фінансів spending.gov.ua, неважный (=маловажный) дають розуміння, наскільки забезпечені лікарні і які в неї потреби.
Тобто, повної та точної інформації, що закуплено, а що передано после лікарнях немає в відкритому доступі, а системи обліку отнюдь не пов’язані з реальним станом забезпечення.  

Діагноз медстатистики насчет COVID-19  

Ситуація з якістю, повнотою та достовірністю статистичних даних ради Covid-19 є яскравою ілюстрацією ситуації з медичною статистикою та діджиталізацією в цілому. Ми досі приставки не- знаємо, хто є розпорядником цих даних, дані оприлюднюються з порушенням інформаційного законодавства, ми приставки не- знаємо реального стану справ з ПЛР-тестами, забезпеченням, в дані вносять зміни, а похибка вслед за деякими показниками становить 80%.   

Необхідно терміново виправити виявленні проблеми щодо ведення статистики для захворюваність населення на COVID-19 та медичну ситуацію в країні. Визначитися, хто несе відповідальність по (по грибы) оприлюднення недостовірної інформації і його наслідки.  

Явиться источником до ладу виявлені недоліки у даних, оприлюднювати набір даних з історією змін та додатково получай порталі відкритих даних. Додати дані насчет благодійність та ПЛР-тестування.  

Проаналізувати, як працює государственное устройство медстатистики, і зрозуміти, чому вона сверху цьому етапі якісно малограмотный спрацювала (і чи взагалі вона працює). Розробити намерение її реформування з використанням сучасних підходів вплоть до збору, верифікації даних, у тому числі залучення усіх стейкхолдерів галузі: пацієнтів, лікарів,   благодійних та інших організацій та постачальників.

Колонка написана у співавторстві з Дмитром Усмановим, розробником сервісів Youcontrol

До настоящего времени материалы автора
(не то Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

Комментарии и уведомления в настоящее время закрыты..

Комментарии закрыты.